Bertolli

Bertolli
De doelgroep
De doelgroep zijn de huidige gebruikers/afnemers van Bertolli binnen de Nederlandse markt. Wij hebben specifiek gekozen voor tweeverdieners. Deze jonge, ambitieuze carriere-mensen gaan graag de concurrentie aan, niet alleen op de werkvloer maar ook in de keuken. Deze doelgroep heeft een gemiddeld tot hoog inkomen en ze houden van koken, maar hebben hier weinig tijd voor in verband met het werk.
Creatief cross-media-concept
Je moet met elkaar samen leven. Er zijn verschillende klusjes in het dagelijks leven die gedaan moéten worden, maar laten we het dan tenminste leuk maken. Bertolli helpt hierbij.

Campagne: 'Schat, vanavond is het jouw beurt..!' De tweeverdieners, jonge carrièremensen worden aangeleerd om om de beurt te koken, de ene dag de man, de andere dag de vrouw. Dit is effectief en het bespaart tijd. Het concept is geïnspireerd door de Italiaanse opera van Mozart, Così fan tutte. Een verhaal over de liefde en ontrouw tussen mannen en vrouwen, begonnen met een weddenschap…

Campagne Interactieve media De website is per dag helemaal aangepast voor óf de mannen, óf de vrouwen. De bedoeling is dat er een soort competitie ontstaat tussen de mannen en vrouwen; als het een mannendag is dan staat er een speciaal mannengerecht, met daarbij de benodigdheden.
Nieuw communicatie kanaal Via de mobiel worden mannen en vrouwen erop geattendeerd dat zij vandaag moeten koken. Als zij niet in het bezit zijn van internet, kunnen ze ook mobiel het gerecht met boodschappenlijst opvragen. De volgende dag krijgt de partner een sms wat zij vonden het gerecht wat ze de dag ervoor hebben gegeten. Ze kunnen dan via de sms een cijfer terugsturen en het gemiddelde hiervan komt op de website van Bertolli te staan.
Sales promotion Bij aankoop van 2 Bertolli-producten kan een Bertolli-kalender gekocht worden voor maar slechts 2 euro. Hierop staat vermeld wanneer het een mannen- of vrouwendag is. Tevens zijn er lekkere recepten bijgevoegd.
Traditionele communicatie De campagne zal met verschillende reclamespotjes kenbaar worden gemaakt. Daarnaast zullen er posters op bushokjes hangen, bij treinstations en op abri's langs de snelweg. Zo wordt de doelgroep op weg van werk naar huis (en omgekeerd) geconfronteerd met de campagne.
Visuals
www.mannenkokenbeter.nl
www.vrouwenkokenbeter.nl